Blogit

Mainio tekee hyvää yhä monipuolisemmin

MAINIO + SUPERAPP = SUPERMAINIO

Markkinointiviestinnän suunnitteluun on tullut paljon uutta viime vuosina ja laajenemisen vauhti vain kiihtyy. Uudet sovellukset mobiililaitteisiin, tabletteihin, älykelloihin ja peleihin vaativat uudenlaista osaamista. Mainio on pian 20 vuotta mainos- ja viestintäalalla toiminut lähes 20 ammattilaista Tampereella ja Helsingissä työllistävä suunnittelutoimisto, jonka ydinosaamista on markkinoinnin ja viestinnän strateginen sekä taktinen suunnittelu, monipuolinen businesstuntemus sekä liiketoimintaan lisäarvoa tuovat luovat ratkaisut. Mainiossa panostetaan myös laadukkaaseen videotuotantoon ja valokuvauksiin (Mainio Motion).

Palvellaksemme yhä paremmin ja monipuolisemmin asiakkaitamme ja voidaksemme tarjota heille kaikkein nykyaikaisinta teknologiaa saman katon alta ja yhdellä puhelinsoitolla, olemme aloittaneet yhteistyön ketterän ja kehittyvän digitoimisto SuperApp Oy:n kanssa.

 

MAINIO GOES SUPERMOBILE

Mainiosta löytyy nyt nykyaikaiset ratkaisut ja osaaminen mm. kaikkeen mobiilimaailman tarpeeseen. SuperAppin kehittämien mobiiliratkaisujen pohjalla on Googlen, Facebookin ja muiden isojen firmojen hyväksi havaitut tavat.

Isojen ja vaativienkin www-sivustojen toteutukset ja hallinta onnistuu mainiosti sekä luonnollisesti meiltä saat myös monenlaiset nettikaupparatkaisut.

Nykyaikana yhä useammin yritysten välisen kilpailun ratkaisee parhaimmat järjestelmät ja työkalut. Meiltä Mainiosta saat parhaat ratkaisut monimutkaisista web-palveluista aina ERP- ja CRM -järjestelmiin. Tämän lisäksi monenlaisten järjestelmäintegraatioiden teko on meille tuttua. Myös SuperAppin oma tuotanto pyörii itse rakennetun toiminnanohjausjärjestelmän, automatisaation ja tehokkuutta parantavien työkalujen päällä. Toteutamme näitä erilaisia järjestelmiä ja työkaluja nykyaikaisesti web-sovelluksina, jolloin niitä voidaan helposti käyttää mistä vain.

 

MAINIO GOES VIRTUAL

Työskentelemme yhdessä SuperAppin kanssa mm. IOT, VR, AR, Konenäkö, AI -tyyppisten projektien parissa. Labsissa mennään jatkuvasti sinne missä kukaan ei ole vielä käynyt, testaten uusia teknologioita ja ideoita. Monet Labsin ratkaisuista päätyvät yritysten erilaisiin tarpeisiin, kuten omien prosessien parantamiseen sekä messuille. SuperApp käyttää myös itse Labsia omiin tulevaisuuden teknologiavalintoihinsa ja yhteistyössä Mainion kanssa viritellään uusia elämyksiä tuovia huomispäivän hankkeita.

Kysy lisää: info@mainiota.fi tai hannele@mainiota.fi

puh. 040 550 0801 tai 010 548 8500

 

Uusinta uutta, innovatiivista ja ketterää yhteistyötä tehdään kunnianhimoisesti ja suurella sydämellä.

 

Mainio Oy
Perustettu 1999
Henkilöstö 19

SuperApp Oy
Perustettu 2015
Henkilöstö 15


Someudu tai kuole

“Content is Queen” niin kuin Hanah Rashid, digitaalinen strategi The Amazing Society -toimistosta, tomerasti painotti MyNewsDeskin konferenssissa lokakuisessa Tukholmassa. Sisältö on kuin onkin some-markkinoinnin kuningatar – ja kingi. Somen mahdollisuuksia usein aliarvioidaan ja ajatellaan, että vanha kunnon tv-mainonta saavuttaa parhaiten sen oman kohderyhmän. Liian harvoin muistetaan, että yhä useampi valitsee Netflixin ja maksulliset kanavapaketit välttääkseen juurikin ne perinteiset mainosklipit. Samaan aikaan he viettävät tuntitolkulla aikaa eri sosiaalisissa medioissa.

 

Miten saavutetaan oma yleisö?

Sisältömarkkinointi ei suinkaan ole uusi konsepti markkinoinnin sfääreissä. Mutta jos yritys onnistuu ottamaan some-kanavansa haltuun, on suurempi mahdollisuus luoda interaktiivinen suhde ja dialogi asiakkaaseen. Dialogi asiakkaan kanssa on nimittäin tänä päivänä markkinoinnin ydin. Suurin moka, mitä yritykset edelleen Rashidin mukaan harrastavat on suora myyminen sosiaalisessa mediassa. Tarvitsemme ainoastaan 13 sekuntia, jotta hoksaamme mistä on kyse, ja mitä mielenkiintoisempi – relevantti – sisältö on, sitä kauemmin käytämme siihen aikaa. Sisältömarkkinoinnissa onnistuakseen yrityksen tulee kääntää katse pois omasta tuotteesta ja brändistä, ja keskittyä vain ja ainoastaan asiakkaaseen.

 

Tarinankerronta on faktaa tehokkaampaa

Somen eri kanavissa etsimme jatkuvasti tietoa ja viihdykettä, ja joka toinen sekunti aivomme kysyvät: onko tämä tarpeeksi mielenkiintoista juuri minulle? Kilpailu huomiosta on kovempaa kuin koskaan sillä ystävät, uutiset ja viihde menevät kaiken edelle. Mitä merkityksellisempää sisältö on asiakkaan näkökulmasta, sitä vähemmän luovuutta se vaatii. Rashid peräänkuulutti myös sisällön yksinkertaisuutta: “Complexity is the enemy of execution” – monimutkaisuus on toteutuksen vihollinen.

 

Elisa Tapaila
Social Media Planner


Kuvittaja palveluksessasi

Miltä tuntuisi lukea IKEA-kalusteen kokoamisohje ilman kuvia? Olisiko tiedonjanon sammuttavaa lukea kasvikirjasta Idänverijuuri (Agrimonia pilosa) -nimisen kasvin kuvaus pelkin sanoin? Huvittaisiko tutustua Yhdysvaltain lainmuodostusprosessiin ilman infograafeja? Tuskinpa.

 

Kuvitusta on kaikkialla. Kuvilla voi selittää, havainnollistaa, luoda mielikuvia, koristaa ja jopa vääristää todellisuutta mielensä mukaan. Markkinoinnissa ja mainonnassa kuvan ja kuvituksen hyöty on yleensä katseen ja huomion vangitsemisessa sekä mielenkiinnon ylläpitämisessä. Brändimielikuvat rakentuvat niinkin yksinkertaisen asian ympärille kuin symbolit eli logot. Jos saat logosi piirtymään asiakkaan verkkokalvoille ja tekemään brändistäsi sen “the tuotteen”, olet päässyt jo pitkälle. Logon takana piilee kuitenkin paljon muutakin.

 

Persoonallisuudella erottuu. On helppoa napsia kuvapankista kuva myyntimateriaalien kylkeen tyhjyyteen tuijottavasta bisnesmiehestä pilvenpiirtäjässä, mutta kun nämä ilmeettömät zombit tulevat vastaan kaikkialla yrityksestä riippumatta, hukkuu viestisi massaan. Tämän takia kuvittaja tarvitsee avukseen tiimin, jossa on taitoa ja osaamista kiteyttää viestit juuri oikeanlaisiksi ja asiakkaan tarpeita vastaaviksi. Kirkas viesti ja selkeä strategia auttavat ja tekevät kuvittajankin työstä helpompaa. Sisältö ja kuvitus kun kulkevat käsi kädessä.

 

Miellyttävää ja persoonallista kuvaa on mukava katsoa. Siksi mielenkiintoinen sisältö paketoituna uniikkiin, viimeisen päälle hiottuun ja viestiä tukevaan visuaalisuuteen on tärkeää. Jos materiaalisi on kuivempaa kuin verohallinnon vuosikertomus, miksi kukaan luottaisi kykyihisi ratkaista muiden ongelmia? Yhteistyössä mainostoimiston ammattilaisten kanssa saat kaivettua esiin todelliset vahvuutesi myyntiäsi tukemaan. Esimerkiksi selkeät ja oikeasti informatiiviset kuvat saattavat tehdä merkittävän pesäeron sinun ja kilpailijasi välille.

 

Kuvitus on aina persoonan sekä oman elämänkokemuksen ja -katsomuksen tulos. Siksi kuvitus on niin mielenkiintoista: se ei ole koskaan samanlaista.

 

Kuvittaessa otetaan aina huomioon kohderyhmä, toivottu tyyli (vakava/leikkisä, informoiva/abstrakti jne.) On eri asia kuvittaa metallibändin levynkansi kuin luoda yliopistolle lääketieteellisen laitteen ohjekuvitus. Kuvittajan tulee ymmärtää nämä asiat ja olla valmis tekemään erilaisia kuvituksia, juuri sellaisia, joita asiakas ja hänen viestinsä tarvitsee tullakseen ymmärretyksi.

 

Kuvittaja tekee konkreettiseksi ja havainnollistaa sen, mistä puhutaan. Parhaimmillaan kuvittaja siis helpottaa ihmisten elämää, herättää tunteita ja opettaa uusia asioita. Jos tekstisi kaipaa kuvitusta, datasi visualisointia tai villit idiksesi rohkeaa konkretisointia, niin ota yhteyttä! Tehdään yhdessä sisällöistäsi ainutlaatuisia.

 


1 4 5 6 7 8 9

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?