Iso mies, munat ja kaikki.

Mainio | 26.05.2017

Moi. Mä olen Samu ja olen graafinen suunnittelija Mainiossa. Takanani on osaltani onnistunut ensimmäinen vuosi markkinointiviestinnän alalla! Nyt kerrataan hieman, miten vuosi on mennyt.

 

Tepastelin työssä oppimaan Mainioon maanantaina 7.3.2016. Silloin en vielä graafisen suunnittelijan alkuna osannut arvata, mitä kaikkea edessä olisikaan. Odotin vain innolla isomman työporukan kanssa yhdessä tekemistä ja alan ammattilaisilta oppimista. Ei siinä kovin kauan mennyt, kun olin jo osa työilmapiiriä ja täysin työn touhussa. Muilta meinasi siinä vaiheessa unohtua, että olen harjoittelija, en työntekijä. Kuitenkaan en voinut olla nauttimatta joka hetkestä. Parasta oli, kun pääsi tekemään heti oikeita asioita.

 

Suomen hyytävän kesän saattelemana valmistuin ja sain käsiini kuva-artesaanin paperit Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksesta graafisen suunnittelun linjalta. Se oli kuitenkin pientä sen rinnalla, että olin onnistunut vakuuttamaan Hannelen työharjoitteluni aikana. Työni alkoivat (tai jatkuivat) kesäkuussa 2016 AD-assistentina ja huhtikuussa 2017 tittelini päivitettiin graafiseksi suunnittelijaksi. Protip: Mainio ei ole yhtään huonompi harjoittelupaikka, jos oikeasti haluaa tehdä töitä!

 

Hieman omasta mielestäni vitsinä olen päätynyt toimiston tekniseksi tueksi graafisen suunnittelun ohella. Olen siis vain muita parempi googlettamaan, mistä vika voisi johtua, jos en itse ratkaisua jo tiedä. Graafisen suunnittelun ja näiden teknisen tuen hommien lisäksi kehitän Mainion omaa sosiaalista mediaa ja levittelen siipiäni tekstien maailmassa sloganeja suunnitellen ja tätä blogia kirjoittaen. Vaihtelevuus on minulle tärkeä osa työtä, ja onnekseni meidän toimistolla yksikään päivä ei ole samanlainen.

 

Nyt kun en ole enää hetkeen ollut koulumaailmassa, on minun pitänyt tavalla tai toisella vetäistä ”aikuisten housut” jalkaan. Nyt on totisesti aika näyttää, mistä minut on tehty. Tälläkin hetkellä näin tekee myös Mainio. Ei ole kauankaan siitä, kun ilmoitimme laajentavamme toimintaamme Helsinkiin, ja siellä olemme nyt porskuttaneet jo helmikuusta asti. Siinä onkin porukan nuorimmalla ollut mukana roikkumista. Onneksi vauhti ja vaaralliset tilanteet ovat veressä – kunhan jalat pysyvät maassa, ja ei oikeasti kuljeta liian kovaa.

 

Malttamattomana odottelen mitä tuleva vuosi tuo vielä mukanaan. Ei voi tietää, jos nuo aikuisten housut eivät enää kohta tarvitsisikaan henkseleitä.

Lue myös

Mitä sitä kaunistelemaan, markkinointi digialustoilla joko toimii tai ei toimi. Nämä kolme mittaria kertovat, oletko missannut jotakin todella olennaista.

Mainio | 10.02.2021

Toiminnan keskiöön ei kuulu myynti eikä sinne kuulu markkinointi, ei tuotekehitys eikä hallintoneuvosto. Siellä ei ole tilaa kassavirralle, balanced score cardille eikä yhtiökokoukselle. Ainoa aurinko on asiakas. Yrityksen hyöty sidosryhmilleen syntyy asiakkaan palvelemisesta.

Mainio | 28.01.2021

Instagram jo Facebookin tuntumassa, LinkedIn yllättävän vahva. Tällä kertaa kysymys kuuluu yksinkertaisesti: montako käyttäjää eri…

Mainio | 11.01.2021

Oman brändin luominen on ollut meille tärkeä vaihe, ja siinä Mainio on ollut apuna

Mainio | 16.09.2020

Uskon, että koska molemmat yritykset, Mainio ja me, olemme yrittäjävetoisia pk-yrityksiä, niin yhteisen kielen löytäminen on ollut helppoa.

Mainio | 14.08.2020

Suomeksi ja englanniksi tehty asiakaslehti auttaa LAGOa sidosryhmä- ja asiakasviestinnässä.

Mainio | 24.04.2020

Etätyön jatkuessa hamaan tulevaisuuteen on Mainiossa otettu käyttöön etätyöasu.

Mainio | 01.04.2020

21 vuotta Tampereelta käsin kotimaista markkinointialaa eteenpäin vienyt Markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Mainio on päättänyt reagoida Korona-virukseen.

Mainio | 13.03.2020

Aluksi etsitään yleistermeillä ja brändihaut tulevat vasta toisena. Täten kaikki toimijat ovat samalla viivalla, ja vain hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta ratkaisevat.

Mainio | 27.02.2020
Onko kysyttävää? Lähetä viesti!