Mainio perustaa kahdeksan uutta toimipistettä

Mainio | 13.03.2020

21 vuotta Tampereelta käsin kotimaista markkinointialaa eteenpäin vienyt Markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Mainio on päättänyt reagoida Korona-virukseen. Mainion hallitus on yhdessä työntekijöiden kanssa päätynyt avaamaan kahdeksan uutta työpistettä. Työpisteet sijaitsevat Tampereella, Helsingissä sekä Tukholmassa.

– Reagoimme nopeasti muuttuviin tilanteisiin. Viruksen suhteen on toimittava vastuullisesti, joten etätyöpisteiden perustaminen nähtiin ehdottomasti parhaimpana ja välttämättömänä ratkaisuna. Haluamme myös samassa yhteydessä kehittää sähköisiä viestintävälineitä ja niiden tehokkuutta, kertoo yrityksen tuore toimitusjohtaja Markus Koskinen.

Mainion hallitus valottaa tiedotteessaan myös yrityksen tulevaisuuden suunnitelmia. Vuodesta 1999 Suomessa toiminut Markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Mainio on julkaissut positiivisen liiketuloksen vuodelta 2019. Hallituksen puheenjohtaja Hannele Hyödynmaa on tyytyväinen yrityksen edellisen vuoden sisukkuuteen.

– Edelliset vuodet ovat olleet haastavia. Markkina on muuttunut ja kilpailu kovenee. Vuodet ovat vaatineet vaikeita ja suoraviivaisia päätöksiä, mutta haasteista selviytyminen osoittaa meiltä sisua, periksiantamattomuutta ja ammattitaitoa, kertoo Hyödynmaa ylpeänä tiimistään.

Liikevaihtoa ja toimintaa on supistettu hallitusti edellisen vuoden aikana.
– Olemme halunneet kehittää olemassa olevia asiakkuuksia ja keskittyä heihin. Fokus on ollut palvelun laadussa. Tämän vuoden tavoitteena on julkaista erityisesti uusille asiakkaille kolme uutta palvelukonseptia, joiden tarkoitus on tehdä markkinoinnin ostaminen helposti ymmärrettäväksi ja selkeäksi. Haluamme tarjota omat palvelukonseptit yrittäjille, pk-yrityksille ja isojen yhtiöiden brändityöhön.

Koskinen kertoo myös, että yhtenä konkreettisena tavoitteena on ammattiurheiluseuran asiakkuus.

– Hengitämme puheenjohtaja Hyödynmaan kanssa urheilua. Olemme tehneet erilaista urheilijayhteistyötä vuosien ajan, joten linjasin luonnollisesti isomman asiakkuuden tavoitteeksi, kertoo Koskinen pilke silmäkulmassa.

Lue myös

Onko kysyttävää? Lähetä viesti!