Mainio perustaa kahdeksan uutta toimipistettä

Mainio | 13.03.2020

21 vuotta Tampereelta käsin kotimaista markkinointialaa eteenpäin vienyt Markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Mainio on päättänyt reagoida Korona-virukseen. Mainion hallitus on yhdessä työntekijöiden kanssa päätynyt avaamaan kahdeksan uutta työpistettä. Työpisteet sijaitsevat Tampereella, Helsingissä sekä Tukholmassa.

– Reagoimme nopeasti muuttuviin tilanteisiin. Viruksen suhteen on toimittava vastuullisesti, joten etätyöpisteiden perustaminen nähtiin ehdottomasti parhaimpana ja välttämättömänä ratkaisuna. Haluamme myös samassa yhteydessä kehittää sähköisiä viestintävälineitä ja niiden tehokkuutta, kertoo yrityksen tuore toimitusjohtaja Markus Koskinen.

Mainion hallitus valottaa tiedotteessaan myös yrityksen tulevaisuuden suunnitelmia. Vuodesta 1999 Suomessa toiminut Markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Mainio on julkaissut positiivisen liiketuloksen vuodelta 2019. Hallituksen puheenjohtaja Hannele Hyödynmaa on tyytyväinen yrityksen edellisen vuoden sisukkuuteen.

– Edelliset vuodet ovat olleet haastavia. Markkina on muuttunut ja kilpailu kovenee. Vuodet ovat vaatineet vaikeita ja suoraviivaisia päätöksiä, mutta haasteista selviytyminen osoittaa meiltä sisua, periksiantamattomuutta ja ammattitaitoa, kertoo Hyödynmaa ylpeänä tiimistään.

Liikevaihtoa ja toimintaa on supistettu hallitusti edellisen vuoden aikana.
– Olemme halunneet kehittää olemassa olevia asiakkuuksia ja keskittyä heihin. Fokus on ollut palvelun laadussa. Tämän vuoden tavoitteena on julkaista erityisesti uusille asiakkaille kolme uutta palvelukonseptia, joiden tarkoitus on tehdä markkinoinnin ostaminen helposti ymmärrettäväksi ja selkeäksi. Haluamme tarjota omat palvelukonseptit yrittäjille, pk-yrityksille ja isojen yhtiöiden brändityöhön.

Koskinen kertoo myös, että yhtenä konkreettisena tavoitteena on ammattiurheiluseuran asiakkuus.

– Hengitämme puheenjohtaja Hyödynmaan kanssa urheilua. Olemme tehneet erilaista urheilijayhteistyötä vuosien ajan, joten linjasin luonnollisesti isomman asiakkuuden tavoitteeksi, kertoo Koskinen pilke silmäkulmassa.

Lue myös

Mitä sitä kaunistelemaan, markkinointi digialustoilla joko toimii tai ei toimi. Nämä kolme mittaria kertovat, oletko missannut jotakin todella olennaista.

Mainio | 10.02.2021

Toiminnan keskiöön ei kuulu myynti eikä sinne kuulu markkinointi, ei tuotekehitys eikä hallintoneuvosto. Siellä ei ole tilaa kassavirralle, balanced score cardille eikä yhtiökokoukselle. Ainoa aurinko on asiakas. Yrityksen hyöty sidosryhmilleen syntyy asiakkaan palvelemisesta.

Mainio | 28.01.2021

Instagram jo Facebookin tuntumassa, LinkedIn yllättävän vahva. Tällä kertaa kysymys kuuluu yksinkertaisesti: montako käyttäjää eri…

Mainio | 11.01.2021

Oman brändin luominen on ollut meille tärkeä vaihe, ja siinä Mainio on ollut apuna

Mainio | 16.09.2020

Uskon, että koska molemmat yritykset, Mainio ja me, olemme yrittäjävetoisia pk-yrityksiä, niin yhteisen kielen löytäminen on ollut helppoa.

Mainio | 14.08.2020

Suomeksi ja englanniksi tehty asiakaslehti auttaa LAGOa sidosryhmä- ja asiakasviestinnässä.

Mainio | 24.04.2020

Etätyön jatkuessa hamaan tulevaisuuteen on Mainiossa otettu käyttöön etätyöasu.

Mainio | 01.04.2020

Aluksi etsitään yleistermeillä ja brändihaut tulevat vasta toisena. Täten kaikki toimijat ovat samalla viivalla, ja vain hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta ratkaisevat.

Mainio | 27.02.2020

Matka alkaa verkossa, myös bussilla. Mainostoimisto Mainio vastaa ExpressBusin markkinointiviestinnästä kokonaisuudessaan. Haku- ja somemarkkinoinnin hoidamme…

Mainio | 01.09.2019
Onko kysyttävää? Lähetä viesti!