MINÄ 2.0.1

Mainio | 11.01.2018

Vuoden ensimmäinen päivitykseni.

Tuoreen vuoden toinen työpäivä on alkamassa. Aurinko paistaa ja tulevaisuus näyttää valoisalta. Hienoa! Kaikki oli kuitenkin toisin vuosi sitten. Tein töitä freelancerina, mikä sinänsä on mukavaa, mutta olin tietämättäni aiheuttamassa itselleni keuhkoveritulpan. Viikon sairaalareissun aikana oli aikaa suunnitella elämänkuviot uudelleen.

 

Miten varmistan, että pysyn huippuvireessä niin ammatillisesti kuin fyysisesti tänä nousukauden vuotena. Miten jaksan surffata taloudellisen kasvun aallolla vähintäänkin kesälomaan asti? Beta-testasin uuden vuoden lupauksiani jo joulukuussa ja huomasin, mitkä asiat toimivat.

 

Työ- ja vapaa-aika fuusioituvat

Suunnittelijan työtä on hieman hankala rajata pelkkään virka-aikaan. Työ ja vapaa-aika sulautuvat pakostakin yhteen ja parhaat ideat tuppaavat pulpahtamaan esiin lenkillä tai yöllä. Miten tässä nyt sitten pitäisi elämänlankoja käsissään ja koko vyyhden kontrollissa? Useana päivänä viikossa huomaan olleeni verkossa 15 tuntia. Työasioiden lisäksi olen aktiivisesti mukana monessa yhteisössä ja sieltä on löytynyt paljon ystäviä, joita en ole koskaan tavannut kasvotusten. Kysymys kuuluukin: tekevätkö nuo online-tunnit minusta paremman suunnittelijan? No ei. Pitäisikö näyttöä tuijottaa pidempään? No ei.

 

Lupaan

• viettää vähemmän aikaa näyttöruudun edessä, jotta minusta tulisi parempi digisuunnittelija

• että hyödynnän vapautuneen aikaslotin nauttimalla fyysisistä ja henkisistä virikkeistä

• lukea yhden, ei ammatillisen, analogisen kirjan kuukaudessa

• että perun Netflixin, (mutta pidän sen toisen kanavan!)

• Käyn oikeissa elokuvissa ihan leffateatterissa vähintään kaksi kertaa kuukaudessa.

• tapaan ystäviäni kasvotusten, enkä vain digitaalisesti.

 

Uskon, että analogisempi elämäntyyli kehittää suunnittelijan tärkeimpiä ominaisuuksia, empatiaa ja eläytymiskykyä, koska irl-kokemukset nyt vaan ovat kokonaisvaltaisempia. Enkä edes viitsi ruveta saarnaamaan liikaa liikunnan vaikutuksesta luovuuteen! Endorfiini saa ajatukset lentämään, ongelmana oli ennen vain se, että kun ideat alkoivat tulvia, en saanut niitä kirjoitettua muistiin keskellä lenkkimetsää. Ai niin, nyt voin sanella idikset kellooni…

 

Täytyy siis löytää uusi tasapaino lihallisen ja sähköisen elämän välillä. Balanssin löytämiseen avittaa myös työnantajani tarjoama koulutus. Sitä kautta saan tuoreinta tietoa siitä, miten uusia kanavia käytetään tehokkaasti. Sisällön tuottaminen jää silti meille suunnittelijoille. Siihen tarvitaan jatkossakin luovaa ajattelua.

 

Ehkä kuitenkin postaan kuvan seuraavasta näyttelystä, jossa käyn. Voi olla kiinnostavampaa matskua kuin tutkielma pohjelihaksestani.

Lue myös

Mitä sitä kaunistelemaan, markkinointi digialustoilla joko toimii tai ei toimi. Nämä kolme mittaria kertovat, oletko missannut jotakin todella olennaista.

Mainio | 10.02.2021

Toiminnan keskiöön ei kuulu myynti eikä sinne kuulu markkinointi, ei tuotekehitys eikä hallintoneuvosto. Siellä ei ole tilaa kassavirralle, balanced score cardille eikä yhtiökokoukselle. Ainoa aurinko on asiakas. Yrityksen hyöty sidosryhmilleen syntyy asiakkaan palvelemisesta.

Mainio | 28.01.2021

Instagram jo Facebookin tuntumassa, LinkedIn yllättävän vahva. Tällä kertaa kysymys kuuluu yksinkertaisesti: montako käyttäjää eri…

Mainio | 11.01.2021

Oman brändin luominen on ollut meille tärkeä vaihe, ja siinä Mainio on ollut apuna

Mainio | 16.09.2020

Uskon, että koska molemmat yritykset, Mainio ja me, olemme yrittäjävetoisia pk-yrityksiä, niin yhteisen kielen löytäminen on ollut helppoa.

Mainio | 14.08.2020

Suomeksi ja englanniksi tehty asiakaslehti auttaa LAGOa sidosryhmä- ja asiakasviestinnässä.

Mainio | 24.04.2020

Etätyön jatkuessa hamaan tulevaisuuteen on Mainiossa otettu käyttöön etätyöasu.

Mainio | 01.04.2020

21 vuotta Tampereelta käsin kotimaista markkinointialaa eteenpäin vienyt Markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Mainio on päättänyt reagoida Korona-virukseen.

Mainio | 13.03.2020

Aluksi etsitään yleistermeillä ja brändihaut tulevat vasta toisena. Täten kaikki toimijat ovat samalla viivalla, ja vain hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta ratkaisevat.

Mainio | 27.02.2020
Onko kysyttävää? Lähetä viesti!