Miten saisimme tuotteistamme kiinnostavampia?
Miten saisimme tuotteistamme ja palveluistamme kiinnostavampia?
Jos tarvitsette buustia tuotteiden, tuotannon tai palveluiden myyntiin, olette oikeassa paikassa. Me autamme löytämään niin uusia kulmia kuin toimivia kanavia.
Ensin tarvitaan kohderyhmä
Jotta tuotteenne tai palvelunne puhuttelisi, on sillä oltava selkeä kohderyhmä. Kohderyhmiä voi olla useita, mutta kaikki lähtee kuitenkin ryhmistä, eli asiakkaista.
Samalla on hyvä selvittää, mitä markkinassa on tapahtunut. Muutokset ostokäyttäytymisessä tai kanavapreferensseissä voivat selittää osaltaan, kuten myös uudet pelurit.
Me autamme
- Kohderyhmän määrittely
- Ostajapersoonat
- Kohderyhmätutkimus
- Markkinakartoitus
Seuraavaksi asetetaan tavoitteet
Markkinointia ilman tavoitteita ei voi johtaa. Tavoittet määritetään ja niille asetetaan mittarit. Mittareiden on oltava yksiselitteisiä, oikeaa asiaa mittaavia ja sellaisia, joiden tuloksiin voidaan markkinointiviestinnällä vaikuttaa.
Me autamme
- Markkinoinnin tavoiteasetanta
- Mittaustyöpaja
- Mittaristot ja raportointi
Strategia ja viestit kuntoon
Laitetaan strategia kuntoon heti alkuun. Tähän käytetään perinteisesti työpajaa, joka auttaa teitä saamaan parhaan, pitkäaikaisen hyödyn tehtävästä työstä. Strategia voidaan luoda myös nopeasti ja testata sen toimivuus käytännössä.
Eteenpäin pääsee monella tavalla: viestin kohdalla voidaan edetä kevyesti tai perusteellisesti taustoittaen. Kiinnostava viesti perustuu kohderyhmän, heidän ongelmansa ja tarjottavan hyödyn ymmärtämiseen ja lopputuloksen esittämiseen oivaltavalla tavalla. Jos edetään ketterästi, on hyvä kokeilla vaihtoehtoisia viestejä, seurata toimivuutta ja reagoida tuloksiin.
Me autamme
- Strategia
- Viestin kiteytys
- Argumentit
- Slogan
- Markkinointiviestin suunnittelu
- Viestin testaus
Ja lopuksi itse kampanja
Kampanjointi voi olla jatkuvaa tai kausittaista: tärkeintä on saada teidän uusi viesti kohderyhmälle, jotta se voi vaikuttaa. Autamme mediasuunnittelussa ja mainonnassa: tiedämme mikä toimii missäkin kanavassa ja mistä kohderyhmäsi todennäköisimmin löytyy.
Me autamme
- Mediasuunnitelma
- Kampanjasuunnitelma
- Digimarkkinointi
- Markkinointimateriaalit
- Verkkosivusisällöt
- Mainosten suunnittelu
Olemme palvelleet mm.











