Tee sitä, missä olet paras

Mainio | 03.01.2018

Miksi käyttää mainos- tai viestintätoimistoa, kun itsekin voi tehdä?

 

Jossain vaiheessa – usein vuoden alussa – lähes jokaisessa yrityksessä mietitään vastausta kysymykseen: kannattaako markkinointia tehdä itse vai ulkoistaa se mainos- tai viestintätoimistolle. Ennen kuin alkaa puuhailla itse, kannattaa pohtia huolella ulkoistamisen hyviä puolia.

 

Ensinnäkin AMMATTITAITO. Kun ulkoistat markkinointisi, ostat samalla ammattitaitoa, jota sinulla tai yritykselläsi ei ole. Tämä mahdollistaa sen, että voit keskittyä omaan ydinosaamiseesi. Jokaisen kannattaa aina tehdä sitä, missä on paras! Mainostoimistossa työskentelevät ammattilaiset luovat yrityksellesi markkinointiviestintästrategian eli suunnan sekä tehokkaat toimenpiteet käyttämällä uusimpia tietoja ja taitoja.

 

Etenkin sosiaalinen media mahdollisuuksineen on sellainen viidakko, että ulkoistaminen ja ammattilaisiin luottaminen kannattaa taatusti.

 

AJANKÄYTTÖ on toinen loistava syy markkinointisi ulkoistamiseen. Sinun ei tarvitse eikä pidäkään tehdä itse tai ihmetellä, mitä pitäisi tehdä. Säästät aikaa niihin hommiin, joissa olet oikeasti hyvä.

 

RAHANSÄÄSTÖ on seuraava asia, josta tulee totta markkinoinnin ulkoistamisen ja täten lisääntyneen aikasi myötä. Jos päätät ettet tee itse, vaan palkkaatkin talon sisälle markkinointivastaavan, muista kustannuksia laskiessasi, että markkinointitarpeet eivät ole yhtä suuret joka kuukausi. Mainostoimistolta voit tilata ja maksaa vain haluamistasi projekteista. Vakituisen työntekijän kulut juoksevat hiljaisempanakin aikana.

 

Jokapäiväisessä työssäsi saatat katsoa asioita liian läheltä. Arkinen aherrus voi haitata ainakin sitä kuuluisaa out of the box –ajattelua, joka on erottautumisen elinehto. Mainostoimisto sen sijaan tarjoaa ULKOPUOLISEN NÄKEMYKSEN, KOKEMUSTA ja sen tuomaa varmuutta niin analytiikan, datan, tutkimustiedon kuin kaikenlaisten vertailujen ja businessalojen kartoituksien muodossa. Mainostoimistolla on aina myös oma, huolella valittu ja hyvin ansiokas verkosto, jonka osaamisen saat niin ikään käyttöösi.

 

Ulkoistamalla markkinointisi ostat uudenlaista, juuri sinun yrityksellesi sopivaa LUOVUUTTA. Luovat asiantuntijat osaavat loihtia liiketoimintaasi, myyntiisi ja brändiisi sellaista lisäarvoa, joka tuottaa sinulle riihikuivaa rahaa. Sitä paitsi, hyvä kumppanuus merkitsee sitä, että saat mainostoimistostasi mainion sparraajan, jolla on ihan sama tavoite kuin sinullakin: saada busineksesi kukoistamaan.

Lue myös