Tee sitä, missä olet paras

Mainio | 03.01.2018

Miksi käyttää mainos- tai viestintätoimistoa, kun itsekin voi tehdä?

 

Jossain vaiheessa – usein vuoden alussa – lähes jokaisessa yrityksessä mietitään vastausta kysymykseen: kannattaako markkinointia tehdä itse vai ulkoistaa se mainos- tai viestintätoimistolle. Ennen kuin alkaa puuhailla itse, kannattaa pohtia huolella ulkoistamisen hyviä puolia.

 

Ensinnäkin AMMATTITAITO. Kun ulkoistat markkinointisi, ostat samalla ammattitaitoa, jota sinulla tai yritykselläsi ei ole. Tämä mahdollistaa sen, että voit keskittyä omaan ydinosaamiseesi. Jokaisen kannattaa aina tehdä sitä, missä on paras! Mainostoimistossa työskentelevät ammattilaiset luovat yrityksellesi markkinointiviestintästrategian eli suunnan sekä tehokkaat toimenpiteet käyttämällä uusimpia tietoja ja taitoja.

 

Etenkin sosiaalinen media mahdollisuuksineen on sellainen viidakko, että ulkoistaminen ja ammattilaisiin luottaminen kannattaa taatusti.

 

AJANKÄYTTÖ on toinen loistava syy markkinointisi ulkoistamiseen. Sinun ei tarvitse eikä pidäkään tehdä itse tai ihmetellä, mitä pitäisi tehdä. Säästät aikaa niihin hommiin, joissa olet oikeasti hyvä.

 

RAHANSÄÄSTÖ on seuraava asia, josta tulee totta markkinoinnin ulkoistamisen ja täten lisääntyneen aikasi myötä. Jos päätät ettet tee itse, vaan palkkaatkin talon sisälle markkinointivastaavan, muista kustannuksia laskiessasi, että markkinointitarpeet eivät ole yhtä suuret joka kuukausi. Mainostoimistolta voit tilata ja maksaa vain haluamistasi projekteista. Vakituisen työntekijän kulut juoksevat hiljaisempanakin aikana.

 

Jokapäiväisessä työssäsi saatat katsoa asioita liian läheltä. Arkinen aherrus voi haitata ainakin sitä kuuluisaa out of the box –ajattelua, joka on erottautumisen elinehto. Mainostoimisto sen sijaan tarjoaa ULKOPUOLISEN NÄKEMYKSEN, KOKEMUSTA ja sen tuomaa varmuutta niin analytiikan, datan, tutkimustiedon kuin kaikenlaisten vertailujen ja businessalojen kartoituksien muodossa. Mainostoimistolla on aina myös oma, huolella valittu ja hyvin ansiokas verkosto, jonka osaamisen saat niin ikään käyttöösi.

 

Ulkoistamalla markkinointisi ostat uudenlaista, juuri sinun yrityksellesi sopivaa LUOVUUTTA. Luovat asiantuntijat osaavat loihtia liiketoimintaasi, myyntiisi ja brändiisi sellaista lisäarvoa, joka tuottaa sinulle riihikuivaa rahaa. Sitä paitsi, hyvä kumppanuus merkitsee sitä, että saat mainostoimistostasi mainion sparraajan, jolla on ihan sama tavoite kuin sinullakin: saada busineksesi kukoistamaan.

Lue myös

Mitä sitä kaunistelemaan, markkinointi digialustoilla joko toimii tai ei toimi. Nämä kolme mittaria kertovat, oletko missannut jotakin todella olennaista.

Mainio | 10.02.2021

Toiminnan keskiöön ei kuulu myynti eikä sinne kuulu markkinointi, ei tuotekehitys eikä hallintoneuvosto. Siellä ei ole tilaa kassavirralle, balanced score cardille eikä yhtiökokoukselle. Ainoa aurinko on asiakas. Yrityksen hyöty sidosryhmilleen syntyy asiakkaan palvelemisesta.

Mainio | 28.01.2021

Instagram jo Facebookin tuntumassa, LinkedIn yllättävän vahva. Tällä kertaa kysymys kuuluu yksinkertaisesti: montako käyttäjää eri…

Mainio | 11.01.2021

Oman brändin luominen on ollut meille tärkeä vaihe, ja siinä Mainio on ollut apuna

Mainio | 16.09.2020

Uskon, että koska molemmat yritykset, Mainio ja me, olemme yrittäjävetoisia pk-yrityksiä, niin yhteisen kielen löytäminen on ollut helppoa.

Mainio | 14.08.2020

Suomeksi ja englanniksi tehty asiakaslehti auttaa LAGOa sidosryhmä- ja asiakasviestinnässä.

Mainio | 24.04.2020

Etätyön jatkuessa hamaan tulevaisuuteen on Mainiossa otettu käyttöön etätyöasu.

Mainio | 01.04.2020

21 vuotta Tampereelta käsin kotimaista markkinointialaa eteenpäin vienyt Markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Mainio on päättänyt reagoida Korona-virukseen.

Mainio | 13.03.2020

Aluksi etsitään yleistermeillä ja brändihaut tulevat vasta toisena. Täten kaikki toimijat ovat samalla viivalla, ja vain hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta ratkaisevat.

Mainio | 27.02.2020
Onko kysyttävää? Lähetä viesti!