Digimarkkinointi

Digimainonta ohjaa kauppaan

Digimainontaa tehdään yleisesti kahdesta syystä: kaupan synnyttämiseksi tai kiinnostuksen herättämiseksi. Se sopii niin kokemuspolun alkuun kuin viimeiseksi askeleeksi ennen verkkokauppaa.

Teemme digimainontaa mittaussuunnitelman pohjalta, tavoitteiden toteutumista optimoiden (konversio-optimointi). Työ voi olla jatkuvaa hakusanamainontaa tarkalle kohderyhmälle sekä yhtä lailla brändillistä kampanjointia useissa mainosverkostoissa tai retargeting-mainontaa. Kohdentamismahdollisuudet ovat monipuoliset, eikä laajuuden tarvitse olla pelkkä mainos – digikampanjaan voi sisältyä mainonnan lisäksi vaikkapa kilpailuja, vaikuttajia, sosiaalisen median kampanjointia sekä kampanjasivuja.

Tavallisia mainosmuotoja ovat bannerit, animoidut html5-bannerit, hakusanamainokset ja videomainokset animoinnilla tai kuvattuna.

Maksullisessa mainonnassa käytämme Facebookin (Facebook, Instagram, Messenger, Facebookin verkosto), Googlen (hakukone, Youtube, Googlen verkosto, Gmail, Maps), Sanoman, LinkedInin ja Match2Onen työkaluja. Näin pääsemme useaan verkostoon ja saamme kohdennettua mainontaa joko laitteiden perusteella tai laiteriippumattomasti.

- Hyviä kampanjoiden digimittareita - Hyviä kampanjoiden digimittareita - Hyviä kampanjoiden digimittareita - Hyviä kampanjoiden digimittareita - Hyviä kampanjoiden digimittareita - Hyviä kampanjoiden digimittareita - Hyviä kampanjoiden digimittareita - Hyviä kampanjoiden digimittareita - Hyviä kampanjoiden digimittareita
CPA
Cost per acquisition - kuinka paljon toiminnon suorittaminen maksaa. Tätä pidämme silmällä
CTR
Click-through-rate: kuinka monta prosenttia mainoksen nähneistä toimii. Kertoo mainoksen toimivuudesta.
EV
Economic value: tietyn toimen taloudellinen arvo. Taloudellista arvoa käytetään, mikrokonversioiden, kuten uutiskirjeen tilaamisen tai kanta-asiakasohjelmaan liittymisen, mittaamiseen.