Mainonnan suunnittelu

Tuloksellista kampanjointia, ilman mediarajoja

Kampanjasuunnittelu voidaan tehdä joko medialähtöisesti tai ilman mediarajoitteita. Kampanjasuunnitteluun kuuluvat vaiheina mediasuunnittelu, konseptisuunnittelu, visuaalinen ja tekstisuunnittelu eli copywriting sekä tuotannot, projektinhallinta ja mediayhteydet.

Kampanja elää ja kuolee konseptinsa mukana. Hyvä konsepti toimii mediassa kuin mediassa. Konseptointivaiheessa ideoidaan parhaat ja toimivimmat keinot ja viestit, joilla päästään kampanjalle asetettuun tavoitteeseen. Konseptisuunnittelu on se vaihe, jossa järkevät tavoitteet puetaan tunteiden muotoon.

Visuaalisessa suunnittelussa konsepti usein kiteytetään avainkuvaan tai vastaavaan toteutukseen, joka kampanjan avainelementtinä kuvaa kaiken oleellisen. Tämän pohjalta suunnitellaan ns. master-materiaalit bannerimainontaan lehtimainontaan, ulkomainontaan, someen, radioon, televisioon ja muihin kanaviin – aina tapauskohtaisesti ja budjetista riippuen. Tekstisuunnittelu antaa viestille kiinnostavan muodon – yleensä se on visuaalisen suunnittelun kanssa yhtä tärkeässä roolissa.

Keymateriaalien pohjalta tehdään tarvittavat tuotannot. Jos TV-, videotuotannot tulevat kysymykseen, olemme mukana valvomassa, tarvittaessa ohjaamissa tuotantoa.

Jos ette käytä mediatoimistoa, olemme mielellämme apunanne myös mediasuunnittelussa. Tämä tarkoittaa, että autamme löytämään mediat, joissa viesti saadaan parhaiten viestittyä kohderyhmällenne siten, että se aiheuttaa haluttuja toimenpiteitä – oli tavoitteena sitten tunnettuus tai suora kauppa.