Visuaalinen suunnittelu

Yritysilmeet, brändi-ilmeet ja logot

Etsit sitten edullista aloittavan yrittäjän ilmepakettia tai perinteikkään yrityksen ilmeen hienovaraista perinteitä kunnioittavaa uudistusta, olet oikeassa paikassa.

Mainiossa ilmeet suunnitellaan kohderyhmä ja tavoitteet kirkkaana mielessä pitäen. Uuden ilmeen on aiheutettava yrityksen sidosryhmissä – sisäisissä ja ulkoisissa – haluttuja positiivisia tuntemuksia, jotka vahvistavat brändimielikuvaa. Ilme on koettava omaksi, siksi suunnittelu onkin aina yhteistyötä, jossa nähdään useampia versioita ja suunnitellaan samalla uuden ilmeen lanseerausta.

Ilmeen – eli kirjaisimista, logotyypistä, tunnuksesta, graafisista elementeistä, väri- ja kuvamaailmasta koostuvan kokonaisuuden – ohjeistus sisältyy aina pakettiin sovitussa laajuudessa. Jos kyseessä oli pelkkä logon ja tunnuksen päivitys, teemme ohjeistuksen näiden käytölle – laajemmassa kokonaisuudessa määrittelemme myös elementtien käyttöä eri materiaaleilla – myyjien poolopaidoista autoteippauksiin aina tapauskohtaisesti.

Usein ilmeen suunnittelun yhteydessä suunnitellaan käyntikortit ja dokumenttipohjat. Nämä voivat sisältää esimerkiksi Word-pohjan, PowerPoint-pohjan, tarjouspohjan ja sähköpostin allekirjoituksen.

Asiallinen ilmeuudistus päättyy aina sisäiseen henkilökunnan esittelytilaisuuteen, jossa uutta ilmettä (ja usein samalla uudistunutta strategiaa) buustataan koko johdon ja joskus myös ulkopuolisten esiintyjien voimalla. Uusi ilme tuo uutta puhtia ja ryhtiä, kun sisäinen ja ulkoinen lanseeraus hoidetaan mallikkaasti. Tämän jälkeen onkin aika astua julkisuuteen: ilme otetaan käyttöön ja lanseerataan kohderyhmälle.

Koska ilme ilmenee useassa paikassa, kannattaa (soittaa meille ja) tutustua myös seuraaviin palveluihimme: pakkaussuunnittelu, nettisivut ja digimainonta.