Uutta

Uutta

Palasimme lomilta!
Palasimme lomilta! Meidän toimiston ovet lävähtivät auki tänään 2.8. ja palvelu pelaa tuttuun tapaan puhelimitse 010 548 8500 sekä osoitteessa mainiota.fi!
Näistä kolmesta mittarista tiedät, että digitoimintasi menee päin...
Näistä kolmesta mittarista tiedät, että digitoimintasi menee päin... DIGIÄ MAINION KANSSA? Meillä on Mainiossa sellainen meininki digimarkkinoinnin suhteen, että aluksi laitetaan pohjat kuntoon ja sitten vasta rakennetaan kokonaisuutta. Se kun on helpompi tehdä tukeva talo, jos ensimmäinen kierto on jiirissä. Haluatko maksaa digimarkkinoinnissa kohtuuden rajoissa tekemisestä ja sinua ...
Vain myynnillisellä markkinoinnilla on väliä!
Vain myynnillisellä markkinoinnilla on väliä! Markkinointi on tuloslaji. Tuloslajeille tyypillistä on, että välillä tarvitaan palauttavaa treeniä. Siis mitä ihmeen palauttavaa treeniä? Ja kuinka pitkälle urheiluvertauksilla voi päästä, ennen kuin ne alkavat ontumaan? Otetaan selvää.
Kaikki lähtee liikkeelle vahvasta motivaatiosta. Jos haluaa saavuttaa jotakin, sen voi ...
Sosiaalisen median käyttö Suomessa 2021 iän mukaan
Sosiaalisen median käyttö Suomessa 2021 iän mukaan Instagram jo Facebookin tuntumassa, LinkedIn yllättävän vahva.
Tällä kertaa kysymys kuuluu yksinkertaisesti: montako käyttäjää eri kanavilla on ja minkä ikäisiä he ovat? Koska olemme itse keskittyneet tekemisessämme vahvasti kolmeen kanavaan, käsittelemme tässä jutussa vain niitä.
Mainio on rakentamisen, teollisuuden ja ...
Pöyhönen luottaa Mainioon
Pöyhönen luottaa Mainioon Peltisepänliike Pöyhönen on perheyhtiö, jolla on pitkät perinteet Keski-Pohjanmaalla jo 34 vuoden ajalta. Sukupolvenvaihdoksen myötä Pirkanmaan liiketoiminta eriytettiin omaksi yhtiökseen reilu kymmenen vuotta sitten.
Kasvulukemiin yritys hyppäsi muutama vuosi sitten, kun Saija Pöyhönen siirtyi vetämään yritystä miehensä Ville-Veikko Pöyhösen avuksi. ...
Sandberg on käsite
Sandberg on käsite Tasan 40 vuotta sitten vastavihitty nuoripari Raija ja Ari Sandberg aloitti menestyksekkään yrittäjätaipaleensa perustamalla Parturi-Kampaamo Sandbergin Tampereelle. Neljänkymmenen vuoden aikana heidän toiminnastaan hiusalalla on tullut suorastaan käsite. 
Molemmilla omat vastuualueet 
Raijan erikoistuessa taloushallinnon lisäksi peruukkien ja irtolisäkkeiden sisäänostoihin ja myyntiin, vahvisti Ari ...
Apua sidosryhmäviestintään LAGO Logisticsille
Apua sidosryhmäviestintään LAGO Logisticsille LAGO Logistics on Tampereella, Helsingissä ja Puolassa toimiva kansainvälisten kuljetusten järjestelijä. Olemme suunnitelleet LAGOlle materiaaleja eri käyttöihin, mm. verkkosivusisältöjä, painettuja materiaaleja sekä uusimpana asiakaslehden.
Printtilehteen päädyttiin, koska haluttiin viesti, joka tavoittaa varmasti oikeat lukijat. Printtilehden kohdentaminen asiakastietojärjestelmän avulla on helppoa, ...
Autoilun kevätsesongit
Autoilun kevätsesongit Mitä tapahtuu autonomistajien päissä, kun lumet alkavat sulamaan? Tehdään nopea katsaus vuoteen 2019. Keräsimme Googlen trenditietoa, joka havainnollistaa suomalaisten käyttäytymistä keväällä.
Alla olevassa kuvaajassa pystyakselilla näkyy suuhteellinen kiinnostus hakutermiin (0-100) ja vaaka-akselilta on kuvattuna vuosi tammikuusta joukukuulle. Kuvaajassa näkyvä "kesärenkaiden" ...
ExpressBus valtaa kaistaa verkossa
ExpressBus valtaa kaistaa verkossa Matka alkaa verkossa, myös bussilla. Mainostoimisto Mainio vastaa ExpressBusin markkinointiviestinnästä kokonaisuudessaan. Haku- ja somemarkkinoinnin hoidamme kokonaan meille ulkoistettuna palveluna.
Kaukolinjojen bussiliikenteen kilpailutilanne on muuttunut viime vuosina rajusti. ExpressBusin oli löydettävä uusia kohderyhmiä, kohdistettava markkinointiaan tehokkaammin ja päästävä mukaan asiakkaidensa arkeen.
...
Kuka löytää siniselle merellesi?
Kuka löytää siniselle merellesi? Uutta ja mullistavaa on upeaa kehittää. Olisi toki upeampaa, jos tämä työ tuottaisi hedelmää. Tässä arkisen aherruksen tiimassa syntynyt pikainen vinkkipankki - miten autat itsesi asiakkaiden äärelle.
Disruptointi on ilmaantunut monen tapaamamme yrityspäättäjän arkikieleen. Ajatuksena on usein (ottaa asiakkaat mukaan ja) luoda ...
Asiakaslehden anatomia
Asiakaslehden anatomia Asiakaslehtien tekeminen on markkinointiviestintätoimistoille
tuttua ja usein toistuvaa työtä. Paperiset ja digitaaliset lehdet ovat asiakkaille
tärkeä kanava toteuttaa yritysviestintää ja sisältömarkkinointia ja siksi
lehtien tekoon satsataan aikaa ja vaivaa.
Minkälainen on sitten hyvä asiakaslehti? Värikäs ja hiottu
ulkoasu sekä laadukas ...
Uusi kulma metsänhoitoon UPM Metsälle
Uusi kulma metsänhoitoon UPM Metsälle UPM Metsä kilpailutti toimistot vastaamaan kampanjasuunnittelusta. Vakuutimme heidät rohkealla linjallamme, joka poikkesi toimialasta ja totutusta inhimillistäen metsänhoidon.
Yhteistyömme aikana olemme suunnitelleet kampanjoita heidän ostajapersoonilleen mm. taimikonhoidosta, puukaupoista ja sähköisistä palveluista.
Finnlines - yhteistyössä on voimaa
Finnlines - yhteistyössä on voimaa Yhteistyössä on voimaa! Lähdimme suunnittelemaan Finnlinesille uutta konseptia Helsinki-Travemünde -reitin markkinointiin Suomessa yhdessä heidän markkinointitiiminsä kanssa. Tavoitteemme oli selkeä: matkustajamäärän kasvattaminen.
Koska halusimme varmistaa, että konseptiaihiomme osuu oikeaan, työhön sisältyi kolme etäpäivää laivalla. Ne olivat upeita, sillä paikan päällä autenttisessa ...
Rahtikeskuksen uusi linja vie rouheasti eteenpäin
Rahtikeskuksen uusi linja vie rouheasti eteenpäin 60-vuotias Vantaan Rahtikeskus muutti nimensä Rahtikeskukseksi vastaamaan paremmin yrityksen valtakunnallista toimintaa. Samalla haluttiin uudistaa kehittyvän yrityksen visuaalinen ilme sekä kaikki markkinointimateriaalit.
Mainion suunnittelema logo haastaa: se on rohkea, jopa itsevarma. Kovan
kuoren alta pilkottaa sopivasti inhimillistä tunnetta ja väriä.
Rahtikeskuksen ...
Voivatko tunteet olla digitaalisia?
Voivatko tunteet olla digitaalisia? Sähköisen maailman mahdollistaman eksponentiaalisen kehityksen ansiosta lähes kaikki voidaan digitalisoida. Miten käy tunteille?
Elämme sähköisen aikakauden alkua. Olemme nähneet, kuinka monet perustuotteemme ja palvelumme ovat ensin saaneet lähes naurettavan sähköisen vastineen ja hetken kuluttua muuttaneet maailmaa. Konkretia on hävinnyt kameroista, ...
Kill your darlings
Kill your darlings Rakkaalla lapsella on monta nimeä: aarre, muru, pupu, pikku peruna, höpönassu. Nyt se on aika tappaa. Tämä on sitä luomisen tuskaa.
 
Kuulostaako seuraava tilanne yhtään tutulta? Alat toteuttamaan prosessia loistavan alkuperäisideasi pohjalta, mutta prosessi ikään kuin kutsuu luokseen toisenlaisia ...
Nouse harmaasta massasta
Nouse harmaasta massasta Oletteko huomanneet kuinka jokainen jamppa näyttää nykyään samalta? Muoti kulkee niin, että koko ajan vallitsee jokin iso trendi ja jostain kumman syystä valtaosa ihmisistä menee siihen mukaan. Sama pätee usein myös alakohtaisiin yritysilmeisiin. Minkä takia? Erilaisuutta, rohkeutta erottautua ja oman ...

Lataa lisää

Onko kysyttävää? Lähetä viesti!