Perinteikäs tamperelainen mainostoimisto sai uuden omistajan

Mainion historian ehkä suurin muutos- perustaja ja pitkän linjan yrittäjä Hannele Hyödynmaa siirtyy hallituksen puheenjohtajaksi. Samalla yhtiön osake-enemmistö ja yrittäjän viitta siirtyy Samille.

Vuodenvaihde 2023 on ollut isojen muutosten aikaa Mainostoimisto Mainiossa. Yhtiön perustaja, pitkään ja merkittävästi pirkanmaalaisessa mainoskentässä vaikuttanut Hannele Hyödynmaa, siirtyi pois Mainion vetäjän ja pääomistajan paikalta.  

Hannele Hyödynmaa perusti Markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Mainion vuonna 1999 toiminimenä.  

- Lähes 5 vuotta toimin ensin yksinyrittäjänä  ja noin 20 vuotta  työnantajayrittäjänä sekä monissa yrittäjien etujärjestöissä. Nyt oli asetettava terveyteni etusijalle, ja koska uusi hyvä vetäjä oli tiedossa, niin luopuminen yrityksestäni, kolmannesta lapsestani, oli lopulta hyvin helppoa, sanoo Hannele.  

Hannele teki Mainion pääomistuksesta yrityskaupan Sami Suosalon kanssa. Hannelen siirtyessä kuluvan vuoden ajaksi yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi, Sami Suosalo otti  kokonaisvastuun operatiivisesta toiminnasta yrityksen toimitusjohtajana ja yrittäjänä.

- Sami on hyvin yrittäjä- ja myyntihenkinen, ja koin, että hän voi viedä yrityksen liiketoimintaa eteenpäin. Olemme Samin kanssa myös sukua, joten omistajuus pysyy suvussa, kertoo Hannele.

Sami Suosalo on aiemmin toiminut myynnin johtotehtävissä pankki- ja vakuutusalalla sekä johtanut myyntityötä niin konsultointi- kuin rakennusyrityksille.  

- Tuon toimintaan paljon myynnillistä osaamista sekä näkemystä liiketoimintamallien ja liidinhankinnan rakentamisesta. Edellisissä rooleissani olen rakentanut myyntikonsepteja sekä automatisoinut palveluiden myyntityötä. Tästä kokemuksesta on varmasti hyötyä niin Mainiolle kuin asiakkaillemme, kertoo Sami.

Alkuvuosi 2023 Mainiossa keskitytään palveluiden tuotteistamiseen ja hallittuun kasvuun.

- Mainio tarjoaa yhä samoja, totutun laadukkaita palveluita. Samalla olemme aloittaneet aktiivisen uusien toimintatapojen ja -mallien kartoittamisen ja tarkastelemme tarjontaamme markkinalähtöisesti. Tavoitteenamme on entisestään vahvistaa Mainion asemaa ja rakentaa mainetta kekseliäänä, luovana  ja tuloksellisena toimijana.

Lähde mukaan uuden yrittäjän kelkkaan, siirrä mainostilisi Mainioon.

Muita juttuja

Mainion logo

Tarina

Mainio on vuonna 1999 alkunsa saanut mainostoimisto Tampereelta. Tarjoamme asiakkaillemme kasvua ja kannattavuutta. Projektiluontoisten töiden, kuten visuaalisten identiteettien, kampanjasuunnittelun ja pakkaussuunnittelun lisäksi tarjoamme kuukausihinnoiteltuja palvelupaketteja.

Kaikkien kohtuuhintaisten palvelupakettiemme sydämessä on kaupallisuus. Niihin sisältyvät palvelut on suunniteltu pienten ja keskisuurten yritysten myynnin lisäämiseen ja vauhdittamiseen.  

Yhteystietomme

Mainio
Satamakatu 3
33200 Tampere
010 548 8500
info@mainiota.fi

Tietosuojaseloste

Verkkolaskut

Y-tunnus 1934019-5
Verkkolaskuosoite 003719340195
Operaattoritunnus 003721291126
Välittäjä Maventa

KOHDERYHMÄMME

Pääset tutustumaan toimintaamme kohderyhmiemme kautta

Palvelupakettimme

Kuukausihinnoitellut pakettimme ovat edullisin tapa lähteä alkuun ja vähiten yllätyksiä sisältävä tapa ulkoistaa markkinointitoimintoja.

  • Vain digipalvelut - yllättävän laaja ja edullinen digipalvelupaketti, johon sisältyy mm. uudet verkkosivut.
  • Kokonaisasiakkuus - strategiasta toteutukseen.

Brändimme

ValueMyBrand
Brändin arvomäärityksen palvelu kohdennettuna erityisesti yrityskauppaa suunnitteleville omistajille ja sijoittajille. ValueMyBrandin avulla brändille lasketaan arvo, eikä sitä hinnoitella goodwillina kaupantekijäisiksi.

Miksi Mainiolla on omia brändejä? Lue »

Mitä seuraavaksi?Mainion omien brändien määrää on tavoitteena kasvattaa. Tavoitteenamme on saada testivaiheeseen 1-2 brändiä vuodessa.

Bäthman
Maailman mukavin kylppäriremontti. Bäthman -ketjuun kuuluu yksityisiä kylpyhuoneremontoijia, joille loimme kattobrändin. Bäthmanin alla tarjoamme heille toimintakonseptin ja markkinoinnin.