Platina hahmo kuvaa kokenutta yrittäjää, joka on valmis harkitsemaan yrityksensä myymistä.

kun uudet haasteet kutsuvat

suunniteltu yrityskauppa tuo parhaan tuoton.

Omistaja, Me autamme kiillottamaan yrityksesi pinnan ja osoittamaan brändin arvon.

Omistaja
Omistaja
Omistaja

Tulit tälle sivulle, sillÄ tiedät, että vielä tulee aika, jolloin sinun ja yrityksesi tiet erkanevat. Siitä hetkestä saat eniten irti, kun olette molemmat hyvässä kunnossa.


hyvä pohjatyö on arvonnousun salaisuus

Miten valmistaudun yrityskauppaan?


1. Aseta Tavoite
Mieti mitä haluat ja kirjaa se ylös. Miksi haluat irtautua, milloin haluat irtautua ja mitä haluat saada yrityskaupassa.
2. Kartoita lähtökohta
Kartoita lähtökohta. Missä menet nyt ja mitä tulee tapahtua, jotta tavoitteesi tulee toteutumaan. Yleensä suurin haaste on irtautua sellaista korvausta vastaan, jonka kokee itse reiluksi. Välillä haaste voi olla löytää ylipäänsä ketään kiinnostunutta.

Lähtökohdan kartoittamiseen kuuluu mm. seuraavat toimenpiteet. Yrityksen arvon määrittely perinteisin menetelmin, yrityksen brändiarvon määrittely (jotta saat korvauksen myös tunnettuudesta ja maineesta), kulurakenteen tutkiminen ja asiakasarvon muodostuminen yrityksessä.

Kannattaa tutustua erilaisiin arvonmäärittelymalleihin, sillä mahdollinen ostaja tekee samoin.
Tässä muutamia:

Tuottoarvolaskuri (FInnvera)
Substanssiarvo (Yrittäjät)
Käyttökate (suomi.fi)

Lisäksi käytössä on mm. markkinahintainen arvonmäärittely (mihin hintaan vastaavia yrityksiä on myyty) sekä ns. Käypä arvo, joka on substanssiarvon ja tuottoarvon keskiarvo.
3. tee toimenpide- suunnitelma
Luodaan silta nykytilasta tavoitetilaan. Suunnitellaan ne toimenpiteet, joilla yrityksen nykyinen arvo saadaan paremmin näkyviin ja aloitetaan ne toimet, joilla arvoa saadaan lisättyä.

Mitä paremmassa kunnossa yrityksesi on, sitä nopeampaa ja selkeämpää työ tässä vaiheessa on. Jos yrityksesi kuitenkin ostajan näkökulmasta vaatii tekemistä, voit valita jätätkö tämän työn uudelle omistajalle ja luovut taloudellisesta hyödystä vai otatko elämäntyöstäsi palkkion.

Tämä päätös on sinun.
Me autamme sinua brändiarvon mittaamisessa, arvon esiintuomisessa sekä yrityksen myyntimateriaalien suunnittelussa.

Kiinnostaako ?

Tilaa esittely

Olemme tehneet vuosia yhteistyötä yrittäjien kanssa ja tiedämme, että omasta yritystoiminnasta luopuminen on todella iso ja vaikea päätös, johon pitää kypsyä. Kannattaa kuitenkin tehdä kauppa, kun ei ole vielä kypsä yrittämiseen ja energiaa jatkaa yhä olisi. Näin saat kokonaisuudesta paremman hinnan ja jaksat käydä myyntiprosessin läpi ja kuten usein tapana on, jäädä vielä hetkeksi mukaan ajamaan uusia omistajia sisään. Eikä ole mikään itsestäänselvyys, että ensimmäinen ostajaehdokas vie prosessin maaliin.

Tilaa meiltä asiantuntija kertomaan, miten me voimme yrityskaupassa auttaa. Kaupallinen ja markkinoinnillinen osaamisemme on omiaan, kun halutaan nostaa arvoa ja tuoda siitä esille tekijöitä, jotka vaikuttavat ostajaan. Exceliä enemmän kaupan ratkeamiseen vaikuttaa aina tunne siitä, että tämä päätös on oikea.
Kiitos, viestisi lähti matkaan ja olemme pian sinuun yhteydessä
Tiedot eivät lähteneet. Useimmiten syynä on virhe sähköpostiosoitteessa. Yritä uudellen tai soita 010 548 8500.
Jos lomakkeen lähettämisen sijaan olet mieluummin yhteydessä puhelimitse, soita 044 978 9895.
Platina hahmo valmiina käyttämään vapaa-aikansa muuhun kuin yrittämiseen.
Mainion logo

Tarina

Mainio on vuonna 1999 alkunsa saanut mainostoimisto Tampereelta. Tarjoamme asiakkaillemme kasvua ja kannattavuutta. Projektiluontoisten töiden, kuten visuaalisten identiteettien, kampanjasuunnittelun ja pakkaussuunnittelun lisäksi tarjoamme kuukausihinnoiteltuja palvelupaketteja.

Kaikkien kohtuuhintaisten palvelupakettiemme sydämessä on kaupallisuus. Niihin sisältyvät palvelut on suunniteltu pienten ja keskisuurten yritysten myynnin lisäämiseen ja vauhdittamiseen.  

Yhteystietomme

Mainio
Satamakatu 3
33200 Tampere
010 548 8500
info@mainiota.fi

Tietosuojaseloste

Verkkolaskut

Y-tunnus 1934019-5
Verkkolaskuosoite 003719340195
Operaattoritunnus 003721291126
Välittäjä Maventa

KOHDERYHMÄMME

Pääset tutustumaan toimintaamme kohderyhmiemme kautta

Palvelupakettimme

Kuukausihinnoitellut pakettimme ovat edullisin tapa lähteä alkuun ja vähiten yllätyksiä sisältävä tapa ulkoistaa markkinointitoimintoja.

  • Vain digipalvelut - yllättävän laaja ja edullinen digipalvelupaketti, johon sisältyy mm. uudet verkkosivut.
  • Kokonaisasiakkuus - strategiasta toteutukseen.

Brändimme

ValueMyBrand
Brändin arvomäärityksen palvelu kohdennettuna erityisesti yrityskauppaa suunnitteleville omistajille ja sijoittajille. ValueMyBrandin avulla brändille lasketaan arvo, eikä sitä hinnoitella goodwillina kaupantekijäisiksi.

Miksi Mainiolla on omia brändejä? Lue »

Mitä seuraavaksi?Mainion omien brändien määrää on tavoitteena kasvattaa. Tavoitteenamme on saada testivaiheeseen 1-2 brändiä vuodessa.

Bäthman
Maailman mukavin kylppäriremontti. Bäthman -ketjuun kuuluu yksityisiä kylpyhuoneremontoijia, joille loimme kattobrändin. Bäthmanin alla tarjoamme heille toimintakonseptin ja markkinoinnin.