Autoilijan kevätsesongit

Mitä tapahtuu autonomistajien päissä, kun lumet alkavat sulamaan? Tehdään nopea katsaus vuoteen 2019. Keräsimme Googlen trenditietoa, joka havainnollistaa suomalaisten käyttäytymistä keväällä.

Alla olevassa kuvaajassa pystyakselilla näkyy suuhteellinen kiinnostus hakutermiin (0-100) ja vaaka-akselilta on kuvattuna vuosi tammikuusta joukukuulle. Kuvaajassa näkyvä "kesärenkaiden" pieni esihyppy tapahtuu helmikuun viimeisellä viikolla. Itse renkaiden huippupiikit tapahtuvat maalikuun loppupuolella ja huhtikuussa, kunnes vappuna vastassa on maali.

Keväällä on aika huoltaa auto, katsottava että kaikki on kunnossa ja asennettava alle sesonkiin sopivat renkaat. Jotkut tekevät asioita itse, mutta kyllähän nuo kotiautotallien rengasraudat ovat vähentyneet. Suomalainen luottaa ammattilaiseen.

Hauissa näkee selvästi, että aluksi etsitään yleistermeillä ja brändihaut tulevat vasta toisena. Täten kaikki toimijat ovat alussa hauissa samalla viivalla, ja vain hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta ratkaisevat. Brändihauissa on selkeä järjestys merkkien välillä. Se on eri syksyllä ja keväällä.

Samaan aikaan kun renkaita haetaan, tapahtuu myös vanteissa vastaava piikki, joka toki on muodoltaan erilainen, huomattavasti tasaisempi.

Kiinnostaako suomalaisia siis enemmän vanteet kuin renkaat? Ei pakosta näinkään. Moni tekee täsmähaun ("205/55/R16"), sillä renkaiden hakemisessa on suhteellisen olennaista tietää, minkä kokoiset kumit autoon sopivat- vain silloin verkko-ostaminen tai hintavertailu on mahdollista. Täten tämäkin tilasto on osittain valhe.

Mutta eihän renkaiden - saati vanteiden - kokoja ole pakko tietää! Lähirengasliikkeen tai asiantuntevan verkkokaupan kevätsuora kyllä antaa esimerkkihinnan, mutta samalla muistuttaa ammattilaisen palvelusta. Sen avulla auton voi omistaa ilman teknistä osaamista saati kiinnostusta vanneleveyksiin, kumikokoihin, ja -sekoitteisiin. Antaa ammattilaisen – eli tässä tapauksessa rengasasiantuntijan – auttaa. Tapahtui se sitten kasvokkain tai chatilla, tärkeintä on, että asiakas saa tarvitsemansa avun nopeasti ja upealla palveluasenteella.

Anna ammattilaisen auttaa - myös sinua

Me Mainiossa autamme ammattilaisia, mm. kertomaan palveluistaan, löytämään parhaiten budjettiin sopivat ratkaisut asiakkaiden ohjaamiseen kohti myymälää ja tehostamaan verkkolöydettävyyttä. Monet vuodet olemme kumien kanssa touhunneet,  ja ymmärrämme niin vailla huolta ajavaa urbaania olentoa kuin ammatikseen ajavaa logistiikan ammattilaista.

Muita juttuja

Mainion logo

Tarina

Mainio on vuonna 1999 alkunsa saanut mainostoimisto Tampereelta. Tarjoamme asiakkaillemme kasvua ja kannattavuutta. Projektiluontoisten töiden, kuten visuaalisten identiteettien, kampanjasuunnittelun ja pakkaussuunnittelun lisäksi tarjoamme kuukausihinnoiteltuja palvelupaketteja.

Kaikkien kohtuuhintaisten palvelupakettiemme sydämessä on kaupallisuus. Niihin sisältyvät palvelut on suunniteltu pienten ja keskisuurten yritysten myynnin lisäämiseen ja vauhdittamiseen.  

Yhteystietomme

Mainio
Satamakatu 3
33200 Tampere
010 548 8500
info@mainiota.fi

Tietosuojaseloste

Verkkolaskut

Y-tunnus 1934019-5
Verkkolaskuosoite 003719340195
Operaattoritunnus 003721291126
Välittäjä Maventa

KOHDERYHMÄMME

Pääset tutustumaan toimintaamme kohderyhmiemme kautta

Palvelupakettimme

Kuukausihinnoitellut pakettimme ovat edullisin tapa lähteä alkuun ja vähiten yllätyksiä sisältävä tapa ulkoistaa markkinointitoimintoja.

  • Vain digipalvelut - yllättävän laaja ja edullinen digipalvelupaketti, johon sisältyy mm. uudet verkkosivut.
  • Kokonaisasiakkuus - strategiasta toteutukseen.

Brändimme

ValueMyBrand
Brändin arvomäärityksen palvelu kohdennettuna erityisesti yrityskauppaa suunnitteleville omistajille ja sijoittajille. ValueMyBrandin avulla brändille lasketaan arvo, eikä sitä hinnoitella goodwillina kaupantekijäisiksi.

Miksi Mainiolla on omia brändejä? Lue »

Mitä seuraavaksi?Mainion omien brändien määrää on tavoitteena kasvattaa. Tavoitteenamme on saada testivaiheeseen 1-2 brändiä vuodessa.

Bäthman
Maailman mukavin kylppäriremontti. Bäthman -ketjuun kuuluu yksityisiä kylpyhuoneremontoijia, joille loimme kattobrändin. Bäthmanin alla tarjoamme heille toimintakonseptin ja markkinoinnin.