Aloitetaan vuosi 2022 ilouutisilla - Mainio on saanut Shopify Partnerin statuksen.
Korona-aika on vauhdittanut kaupan siirtymistä verkkoon. Olemme palvelleet asiakkaita, jotka käyttävät verkkokaupassa WooCommerce tai MyCashFlow-järjestelmää, mutta halusimme lisätä osaamisportfolioomme alustan, joka on verkkokaupan vahvimpia. Teimme myös tutkimusta siitä, mitkä verkkokauppajärjestelmät kasvoivat vahvasti meitä kiinnostavissa segmenteissä. Siksi päädyimme Shopify'hin.
Shopify on verkkokaupan ratkaisu kaiken kokoisille yrityksille. Yhdysvalloista lähtöisin oleva alusta on suosittu myös Suomessa. Sitä käyttävät mm. Kalevala Koru, Polar, Finlayson, Linkosuo, Aquaction ja FinnArctic. Shopify tarjoaa "koko paketin", joka on suunniteltu kauppiaille: vaikka opettelevaa aloittavalle kauppiaalle varmasti alkuun riittää, kauppa lähtee rullaamaan mukavasti, toimivalla ja varta vasten kaupankäyntiin suunnitellulla alustalla.
Mainio auttaa Shopify-kauppiaita brändäyksessä, digimarkkinoinnin rakentamisessa ja markkinoinnin ylläpidossa. Tarjoamme apua hakukoneoptimointiin, hakusanamainontaan, Googlen eri työkalujen käyttöönottoon ja niiden hyötykäytön kehittämiseen sekä tietenkin kampanjointiin. Tavanomaisia töitämme ovat esimerkiksi tuotesyötteen tuominen Facebookiin ja sen pohjalta tehtävän markkinoinnin kohdentaminen tai kampanjoiden rakentaminen Google Adsissa vuoden eri myyntikausien mukaisesti. Teemme myös yritykselle digikäyttöön soveltuvan ja toimialauskottavan logon sekä graafisen ilmeen.
Oletko kiinnostunut verkkokaupasta? Ole meihin yhteydessä ja katsotaan, miten hyvin Shopify vastaisi tarpeitasi. Hyödyt kokemuksestamme markkinoinnin ja kohderyhmien parissa, eikä sinun tarvitse olla päätöksesi kanssa yksin. Kun päätät alustasta, autamme kaupan rakentamisessa, ulkoasun luonnissa ja sivujen sisällön kokoamisessa. Sitten vain tuotteet sisään, markkinointi pyörimään ja annetaan kaupan tehdä työtä! Shopify saadaan pystyyn nopeastikin, jos edetään perusominaisuuksilla. Jos taasen haluat, että kauppa on viimeisen päälle heti lanseerauksessa, on projektiin hyvä varata useampi kuukausi.
Kun etsimme vahvoja verkkokauppa-alustoja, eBay ja Amazon olivat toki mukana harkintajoukossa. Suuret torialustat avaavat valmiit markkinat, mutta kuten kaikissa muissakin monen myyjän suurissa yksiköissä, oman tuotteen löytyminen kymmenien muiden vastaavaa tarjoavien joukosta ei ole itsestäänselvyys. Vertauskuvallisesti Amazon on netin suurin Prisma loppumattomalla valikoimalla ja vaihtelevilla toimitusehdoilla/ajoilla ilman heräteostosmahdollisuuksia, siinä missä Shopify on verkon lippulaivamyymälä, joka voi olla juuri yrityksen näköinen.
Uskommekin, että jokainen verkkokauppias on oman onnensa seppä, joka hyvän neuvonantajan kanssa kenties kasvaa halutessaan tehtailijaksi. Itsenäisen kaupan mahdollistavat alustat , kuten Shopify tai WooCommerce antavat tällöin laajemmat mahdollisuudet sekä luovat edellytykset niin inbound- kuin outbound-markkinoinnille. Ne eivät silti sulje pois kokeiluja tai tuotelistauksia suurilla torialustoilla.
Kun etsit tiimiä, jolla verkkokauppa saadaan pyörimään tai nykytoimintaa skaalattua, ole yhteydessä.